Hovorí sa, že „šaty robia človeka“, ale filmový kostým musí vystihnúť charakter postavy, vyrozprávať samostatný príbeh hrdinu.
Amadeus, Valmont, Markéta Lazarová, Postřižiny, Tri oriešky pre Popolušku, Arabela, viac ako 100 filmov, divadelné muzikály Dracula či Monte Christo, ale aj pražskú hradnú stráž „obliekol“ za vyše polstoročie renomovaný český kostýmový výtvarník, mimochodom syn prvého filmového Jánošíka v nemej snímke bratov Siakeľovcov z roku 1921 – Teodor Pištek. Na 16. ročníku MFF Bratislava včera večer uviedol režisérsku verziu Oscarového Amadea a prevzal ocenenie za umeleckú výnimočnosť vo svetovej kinematografii. Na krátky rozhovor sa s Teodorom Pištekom stretla Hana Beranová.
Pocta kostýmovému výtvarníkovi Teodorovi Pištekovi Máte problém s prehrávaním? Nahláste nám chybu v prehrávači.